#vardagssexism

2013-12-17 / 18:27:05
julen lockar verkligen fram det värsta i folk, så fort december kommer stressas och jäktas det och någonstans däremellan så glömmer folk bort att vara trevliga. och då får man ett par kängor mer än vanligt och när klockan sedan dessutom har passerat 20 så orkar man inte riktigt att bara le och ta emot
 
som igår, jag vet att jag har ett yrke som länge klassats som ett mansyrke, men det betyder inte att jag är mindre duktig på mitt jobb/brinner mindre för det jag gör än mina manliga kollegor. 
 
kunden (man 40+) kommer fram till mig och ber om hjälp med att välja kött till kvällen, jag hjälper honom så han blir nöjd.
kund: hur kommer det sig att en liten och söt tjej som dig väljer att jobba med kött?
jag: (suckar) förmodligen av samma anledning som en biffig, ful man gör det. för att det är deras intresse.
 
kunden blir knallröd, mumlar tack och går iväg.
1-0 till mig

Kommentarer
Postat av: Emily Telfer

Svar: Tack! Det är en härlig syn att sitta på en glad häst :)

2013-12-17 @ 20:58:37
URL: http://etelfer.blogg.se/
Postat av: Elin Jonsson

Sv; Visst är det! Älskar mina fina ljusstakar :D
Bra sagt där!

2013-12-17 @ 21:23:36
URL: http://elinviktoria.webblogg.se/
Postat av: Jess

Skönt att du hade en passande kommentar, själv brukar jag komma på sådant en halvtimme efter själva situationen.. :P

2013-12-17 @ 22:33:54
URL: http://jesskarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback