om petra

2013-10-28 / 16:19:00
 
 
 
 
om mig 
jag heter johanna petra ruth gustavsson, är 22 år gammal (född 1991), från början kommer jag ifrån visingsö men nu bor i vättersnäs/jönköping. jag bor i mitt älskade hus "gula sanna", ett hus som byggdes på 1800-talet och renoverades till lägenheter för ett par år sedan. behöver jag säga att det förmodligen är jönköpings finaste lägenhet?
 
jag bor tillsammans med min fästman marcus (jag hatar att säga fästman, det låter så stelt) och min nyinflyttade katt smulan som är en korsning mellan ragdoll/norsk skogskatt.
 
jobb
jag är utbildad kock och konditor men till vardags hittar du mig i köttdisken på coop konsum där jag styckar kött, skivar skinka och svarar på alla möjliga frågor som kunderna kommer med. det kan vara allt ifrån "tycker malar om att äta äpplen?" till vilket kött som lämpar sig bäst för pulled pork. 
 
 
 

fritid
på fritiden hittas jag ofta ute och springa, träningen är nog egentligen mitt största intresse. annars älskar jag att måla, pyssla (finns det inget mer vuxet ord för det?) hänga med mig kamera, umgås och laga mat/baka.
 
 
 
 
kamera
min första kamera var en Nikon D40X som fortfarande används flitigt, men november 2013 köpte jag mig en Nikon  D90

mina objektiv;
Nikkor AF-S 18-55,
Nikkor AF-S 70-300 
Nikkor 50mm F/1.8 
 
Sigma 18-50 2.8 EX
 
blixt
Nikon Speedlight SB-400

 
fråga på om ni vill veta något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback