England, böcker och sökande.

2013-11-23 / 22:36:00
 
En gång åkte jag till England och jobbade som aupair. Jag köpte en ipod, himla bra hörlurar och sen spenderade jag evigheter på bibliotek eller framför min lilla dator och såg alla serier jag hade någon gång tänkt att se. Ibland gick jag runt i små evigheter och utforskade Eastbourne. Ibland bestämnde jag vad jag ville med mitt liv och ibland så ändrade jag mig. Ibland ville jag bara hem och ibland ville jag längre bort. 
 
Det var nämligen så att jag under min gymnasietid bestämnde att jag ville ifrån Jönköping, liksom var som helst bara inte här. Jag behövde hitta mig själv litegrann. Så jag liksom åkte iväg.
 
Efter ett halvår kom jag hem och sen dess har jag nog tappat bort mig själv ganska mycket igen. Ju mer jag har tappat bort ju större önskan har jag fått att åka iväg igen. Jag skulle vilja se lite mer av världen igen, hitta lite ia igen. Men det närmaste jag kommer det just nu är genom böcker. Så jag läser, läser och läser lite till. (fast nu ljög jag för mest så jobbar jag eller är i skolan eller åker buss eller halvsover lite här och där.)
 
ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback